post

Силно начало тази година постави световният пазар на инвестиционни сделки с хотели, пише Europe-re.com. Само за първите три месеца обемът на сделките отчита 2,8 млрд. Долара или 3,2 млрд. евро. Това е ръст от 53% спрямо сделките за 1,8 млрд. долара през първото тримесечие на 2009 г., сочат данни на консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL).

Европа, Близкия изток и Африка остават най-активният регион с продажби на хотели за 1,1 млрд. долара през тримесечието, повишение от 46% на годишна база. В Северна и Южна Америка са реализирани сделки за 991 млн. долара, отбелязвайки ръст от 70% спрямо година по-рано, а в Азиатско-тихоокеанския регион са регистрирани продажби на хотели за 736 млн. долара – увеличение от 43%. Във Великобритания са сключени сделки с хотели за 324 млн. долара, най-високото ниво за този период и увеличение на годишна база спрямо 92 млн. долара през първото тримесечие на 2009 г.
Според Артър де Хааст, изпълнителен директор на подразделението на компанията в хотелския сектор, активността при сделките нарасна значително предвид по-положителния инвеститорски интерес към хотелските активи от началото на годината. ”Наблюдаваме също забележимо увеличение на предлагането на пазара с увеличена активност на продажбите от страна на банки и други кредитори, които са поели контрол над повече активи през последната година“, казва още той.

В продължение на тенденцията от 2009 г. институционалните инвеститори остават основната група купувачи в Европа, Близкия изток и Африка, като те търсят активи на сигурни пазари в Западна Европа и генерират над една трета от покупките в региона.

В Америка инвеститорският интерес остава силен както от страна на местни купувачи, така и международни групи, които възлизат на 34% от всички операции през пърото тримесечие на 2010 г. С възстановяването на пазара, намиращите се в САЩ АДСИЦ дружества стават все по-активни и са отчели сделки за 441 милиона долара през първите три месеца на годината.
На азиатския континент най-голям интерес има към Азиатско-тихоокеанския регион, където се падат почти половината от всички сделки. Активност се наблюдава и в Австралия и Япония, като тук са реализирани продажби за над 350 милиона долара.

Де Хааст коментира: “Световният пазар на хотелски инвестиции през 2009 г. бе измъчван от дефицит и липсата на качествени продукти, но в началото на 2010 г. вече е стабилен, има признаци за сделки, нещо което трябва да стимулира пазара. Въпреки че купувачите и кредитори остават предпазливи, финансирането е все по-достъпно.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *