Преките инвестиции в търговски площи в Европа през първите девет месеца на годината отбелязаха ръст с над 90% спрямо миналата година, показва доклад на консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL).
Така за деветте месеца на годината те достигнаха 15,2 млрд. евро, което е с повече от два пъти повече в сравнение със 7,8 млрд. евро за 2009 година.
Що се отнася до третото тримесечие, то почти се изравни с второто на годината – 5 млрд. евро. Това е положителна тенденция, като се има предвид, че периодът юли – септември е традиционно най-слабият в годината.
Само за тримесечието са сключени 10 сделки на единична стойност от и над 100 млн. евро. Според консултантите най-съществената от тях е придобиването на седем мола в Полша и Франция от Unibail-Rodamco на обща стойност 715 млн. евро.
От компанията коментират, че поради благоприятната макроикономическа ситуация в Полша, инвестиционният интерес към първокласни търговски центрове във Варшава и регионалните градове се е повишил.
Положителна се оказва тенденцията и в Германия, където обемът на сделките за третото тримесечие е 700 млн. евро.
Тези два пазара, заедно с Великобритания са и най-силните по отношение на сделки, като те представляват 80% от общия инвестиционен обем.
