post

Обща дължина 19 км, 26 на брой технически съоръжения, три пътни възела, три тунела, виадукти, детелини и стойност 185 млн. евро. Многогодишни дела и опити за завършването й, многобройни проверки и нарушения.

След всичко това автомагистрала „Люлин” вече е факт. Дългоочакваният аутобан беше официално пуснат днес в присъствието на премиера Бойко Борисов, регионалният министър Росен Плевнелиев, министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов, на транспорта Александър Цветков, финансовият министър Симеон Дянков и министърът по управлението на европейските средства Томислав Дончев. На церемонията присъства и Дирк Анер, генерален директор на дирекция „Регионална политика” в ЕК.

Разрешената скорост за движение по съоръжението ще бъде 130 километра в час, което означава, че при нормално движение тя ще се минава за около 10 минути.

Общинският път, който е паралелен на магистралата – от София през Суходол за Перник, ще бъде с променен статут. Идеята е държавата да го поддържа в добро състояние, като алтернатива на магистралния път. Той ще бъде и ремонтиран основно.

„Следващата готова магистрала ще бъде „Тракия” през 2012 година. През 2013 година и „Марица” трябва да бъде изцяло готова.”, каза часове преди откриването министър Плевнелиев в интервю за БНР и предаването „Неделя 150”. По думите му за момента всичко върви по график.

Плевнелиев обясни, че оскъпяването на строежа на магистрали е тенденция. „Голямата драма на българското магистрално строителство в миналото за нас е обърканият модел. Истината с магистрала „Люлин” е, че още с началото на подписването на договора и на първата копка тя вече започва да се оскъпява всеки ден”, каза министърът.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *