post

Въпреки икономическата нестабилност и световната криза наемните нива на най-предпочитаните търговски дестинации в световен мащаб продължават да отчитат нарастване с всяка изминала година, показва докладът на Colliers International Summer 2012 Global Retail Highlights, който разглежда в детайли глобалните тенденции в индустрията и пазарните индикатори за развитието на търговските площи.

От компанията разглеждат 129 първокласни локации. От тях на 51 се отчита повишение на средните наемни цени на годишна база, 49 са без промяна, а 24 отбелязват спад (за 5 липсват сравними данни).

Най-скъпата локация остава 5то Авеню в Ню Йорк, след него се нареждат Медисън Авеню, три улици/части на Хонг Конг, както и градовете Лондон, Париж, Цюрих, Милано и Сидни.

Средните наемни цени в четири от десетте търговски центъра са нараснали с повече от 30 процентни пункта на годишна база измерено в местната валута, показва още проучването.

Търговците, които навлизат на нови пазари – развити и развиващи се – все повече се стремят да намалят риска, избирайки една или няколко от тези първокласни локации, което води до засилване на конкуренцията и повишаване на наемните цени.

В глобален план обаче ситуацията не е толкова оптимистчина – търговските топ дестинации успяват да устоят, но продължаващото намаляване на потреблението се отразява на приходите на търговците и предполага запазването им на същите нива през идващата година.

“На глобално ниво държавите, които влязоха първи в рецесията през 2007 – 08 г. са по-добре позиционирани от икономическа гледна точка – Австралия, Канада, някои части на Източна Европа – те отчитат по-висок процент ръст или задържане на наеми в сравнение с тези, които по-бавно излизат от рецесията”, коментира Ан Натуневич, мениджър проучвания на търговски площи в Colliers International и основен автор на доклада. Ще наблюдаваме отблизо тези държави – въпреки че представляват едни от най-атрактивните дестинации за експанзия и за инвестиции, те също могат да бъдат податливи на намаляващата консумация и навлизането на електронната търговия.

Липсата на достатъчно висококачествени търговски локации в най-търсените глобални локации се превръща във все по-актуалено предизвикателство. „Гледайки в перспектива, тенденциите които наблюдаваме, предполагат необходимостта от реновации и рехабилитация на съществуващи но поизоставени търговски обекти в следващите години”, казва Натуневич. „На няколко основни търговски улици виждаме, че търсенето на търговски площи надхвърля предлагането, особено в Китай и региона Европа, Среден Изток и Африка.

Докладът е базиран на резултати от годишното проучване на Colliers на наемите на световните търговски улици, проведено през месец април 2012 г., както и на информация предоставена от международните екипи на компанията, които работят в областта на консултантските услуги и проучванията на пазара.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *