post

Покупката на недвижим имот зад граница понякога изглежда по-изгодна инвестиция, отколкото придобиването на къща в Русия. С надеждата за безупречна сделка руските граждани търсят къщи зад граница. Заслепени от мечтите за дом в България, Испания или Египет обаче, те често забравят, че и там има мошеници, пише руският в. „Правда”, цитиран от Кросс.

Според публикацията най-коварни са пет страни – България, Египет, Испания, Дубай и Италия. До този извод са достигнали специалисти от консултантския портал „Indriksons”. Те са съставили рейтинг на държавите, в които през последните години руснаците най-често остават излъгани.

Безспорното първо място е на България, която е горещо обичана от руските туристи. В тази страна те се чувстват като у дома, когато купуват имот. Именно там обаче ги очаква най-голямото разочарование.

Около 60 000 руснаци са изгубили вложените пари, като са купили преди финансовата криза през 2008 година имоти в България, които все още не са довършени, коментира Игор Индриксонс, който се занимава с управление на инвестиции.

Но незавършените имоти дори не са най-лошото последствие от сделките с българите.

Мошениците, паразитиращи в сферата на недвижимостта, често практикуват двойни продажби. Проблемът е в това, че имотът, построен в България, може юридически да стане ваш едва след като е построен на 80%, докато в много други страни купувачът получава правото върху собственост още, когато сградата е на ниво основи. Така например, са защитени правата на купувачите на жилища от британските закони.

Освен това, в България ежегодно се откриват десетки агенции за имоти, които се затварят със същия успех и както се казва изчезват като дим. Затова преди да доверим нашите мечти и пари на чуждестранния посредник трябва внимателно да проучим неговата репутация и историята на самата агенция. В помощ на клиентите е съставена специална класация за надеждността на българските агенции за имоти, която е публикувана от портала LesTest.

Но даже, ако изборът на агенция се окаже напълно нормален, купувачът трябва да бъде готов за високите комисионни, с които се слави българския пазар. Също така него го очакват разходи за маркетинг, които при приключване на сделката могат да достигнат съвсем непривлекателната сума от 45% от общата цена на апартамента или къщата.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *