post

Близо 2 млн. лв. ще бъдат инвестирани за разширението на летище София. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски при стартирането на строителните дейности на пътническата галерия на Терминал 2.

„През последните години големите летища в България се развиват с много добри темпове – открита беше новата контролна кула на столичния аеропорт и реновираната писта на летище Варна, след няколко месеца предстои да бъдат открити и новите терминали на летищата Варна и Бургас“, припомни министър Московски. По думите му пример за развитието на сектора е и желанието на компания от ранга на Луфтханза Техник да съсредоточи голяма част от дейността си за Европа в нашата страна.

„Разширението и реконструкцията на Терминал 2 на летище София е поредният проект в областта на авиацията, който ще допринесе за развитието на сектора”, каза министърът. Строителството е свързано с удължаването на пътническата галерия в северна посока и обособяването на 4 изхода, като ще се запази архитектурният образ на терминала и ще се обърне особено внимание на движението на трудно подвижни хора. Като причината за разширението на галерията той посочи непрекъснатото увеличаване на броя на пътниците и необходимостта от тяхното по-качествено и по-бързо обслужване.

Новото разширение ще може да поеме още 200 хиляди пътници. Избраният чрез обществена поръчка строител е АТ „Инженеринг 2000”.

На приземния етаж площта за реконструкция е 155 м2, като се усвоява покритото пространство, понастоящем използвано за паркиране на служебни автомобили и се обособяват 4 изхода – 3 за заминаващи пътници и един за получаване на багаж.

На другото ниво се реконструира и удължава най-северната част на галерията със 193 м2, като се демонтира част от съществуващата окачена фасада, изгражда се нова стоманобетонова плоча, обособяват се на подходящи места допълнителни вертикални връзки – стълби и асансьори за всички пътници, като особено внимание е обърнато на движението на трудно подвижни пътници. Галерията е комбинация от места за сядане и движение, хранене, кафе – барове в комбинация със зони за изчакване, намиращи се в близост до изходите към пътническите ръкави и към автобусите за далечни стоянки с прилежащите площи за изчакване и фоайета.

Всички плъзгащи врати ще са с възможност за ръчно отваряне, застопоряване и с резервирано захранване от акумулатор. Системите за видеонаблюдение, полетна информация, озвучаване, контрол на достъпа, мониторинг и сградна автоматизация са проектирани като разширение на съществуващите досега системи.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *