post

Около 400 млн. лв. ще струва изграждането на четирилентовия скоростен път между София и Калотина и северната скоростна тангента на столицата. Реализацията не тези проекти ще бъде ангажимент на следващото правителство, което трябва да гласува допълнителни средства за реализацията на тези проекти, като преди това трябва да се направи сметка колко пари са спестени от останалите търгове по оперативна програма „Транспорт”, каза шефът на агенцията инж. Лазар Лазаров, цитиран от “Монитор”.

„Към края на март ще се отворят офертите за избор на строител на северния обход на София, а за пътя до Калотина – до средата на април”, припомни Лазаров.

„При липсата на осигурено финансиране обаче няма да може да се сключат договори с избраните изпълнители. Така има риск началото на тези отсечки да се отложи за следващия програмен период и това може да изяде част от парите за други големи пътни проекти, като довършването на автомагистрала „Хемус“, скоростните 4-лентови шосета от Видин до Монтана и между Русе и Велико Търново, както и тунела под Шипка”, добави пътният шеф.

По думите му вече е в ход и процедурата за избор на строител за връзката между пътния възел между бул. „Европа” и западната дъга на Околовръстното и бъдещата северна тангента.

„До края на седмицата се очаква да се сключи договорът за обходните пътища на Монтана и Враца, а тепърва трябва да се прави търг за проектиране и строителство на шосето между Видин и Ботевград”, уточни Лазаров.

Интересното е, че двата обхода ще са част от 4-лентовото скоростно шосе, свързващо Дунав мост 2 и автомагистрала „Хемус”, обиколният път при Враца ще е само с 2 платна за движение. Причината е, че икономическите анализи на трафика, правени преди започване на строежа на моста, са сочели, че по сегашния двулентов път няма голям трафик и няма нужда от изграждането на автомагистрала. Затова и дори обходът на Враца е бил заложен с 2 ленти още през 2008 г.

Предсрочно в края на май ще бъде открит и 8,5 км участък от „Хемус” от околовръстния път на София до гара Яна.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *