post

„През 2015 г. от Димитровград до турската граница ще имаме модерна жп линия, която ще бъде обслужвана от модерни мотриси“, заяви министър-председателят и министър на външните работи Марин Райков на тържественото откриване на първия завършен жп проект, финансиран по Оперативна програма “Транспорт“. Церемонията се състоя на ГКПП „Капитан Андреево“. “Това е едно модерно съоръжение, с което можем да се гордеем дотолкова, доколкото е част от един много по-голям проект“, допълни той.

„Живеем във времена, когато понятията „близко“ и „далече“ се измерват не толкова с километри, колкото с времето, което отнема на човек да премине съответното разстояние и независимо, че тук говорим само за 18 км, за мен е от изключително значение, че ние днес можем да открием участък, който практически от 43 години не е бил ремонтиран“, каза в словото си премиерът.

Министър-председателят и министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиан Кръстев откриха в Деня на Европа – 9 май жп линията Свиленград – турска граница. След церемонията, те заедно с останалите гости, пропътуваха разстоянието от ГПП „Капитан Андреево“ до жп гара Свиленград.

По време на пътуването по новата жп линия, пред журналистите Марин Райков каза: „Вие виждате един изключително модерен участък с 433 м. мост, който е най-дългият в България“. Премиерът заяви ангажираността на държавата по отношение на начина, по който се осъществяват контактите на Европейския съюз със страните, които на практика съставляват важна част от икономически партньори на България, която, по думите му, е вратата на Европа.

„Много се радвам, че днес между нас са наши гости от Турция. Съвместното откриване на този участък е символично и за добрите отношения, които имаме ние, и за перспективите на нашата икономическа и чисто човешка комуникация”, каза министър-председателят. Той посочи, че се завръща от официалното си посещение на манастира Зограф, който е духовна територия на българското православие, и съвпадението с церемонията по откриване на жп линията е изключително важно и много символично.

Със завършването на проекта ще бъдат изпълнени европейските изисквания за безопасност на движението, енергийна ефективност и опазване на околната среда. Железопътната линия Свиленград – турска граница е с дължина от приблизително 18 км и е част от Общоевропейски транспортни коридори IV и IX, свързващи Европа и Азия.

Стойността на договора за строителство е близо 70 млн. лв., а новоизграденото трасе е изцяло електрифицирано и позволява скорост от 160 км/ч. В рамките на проекта бе изграден железопътен мост над р. Марица с обща дължина 433 м и ширина от близо 8 метра.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *