post

Министерски съвет прие на днешното си заседание Стратегията за електронното управление в България за периода 2014 г. – 2020г. Това съобщи на брифинг във Видин след редовното заседание на МС министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов. „Всички специалисти се справиха със задачата. Тази стратегия беше обсъждана най-широко, от всички експерти, които участват на обществените съвети, както и с бизнеса, с двете парламентарни групи, подкрепящи правителството”, подчерта министър Папазов.

По думите му, документът дава възможност да се осъществи програмата на транспортното министерство относно реализирането на електронното управление през следващия програмен период. „Ние не отлагаме електронното управление за 2020 г. Напротив – даваме възможност за усвояване на средства и усъвършенстване на електронното управление през следващия програмен период, за който са предвидени 145 милиона евро по тематичната цел за цифров растеж и 30 милиона евро за инфраструктура в селските региони”, каза Папазов.

Според министъра най- важното е в рамките на две-три седмици да се изработи пътната карта, която ще даде конкретните срокове за въвеждане на електронното управление. Папазов обясни, че се предвижда да има централен Съвет за електронно управление, председателстван от министър-председателя. Министър Папазов добави, че е важно да се определи отговорно лице във всяко министерство, което да се занимава с въпросите на електронното управление в този Съвет. Министърът каза още, че ще има системен интегратор – структура, която да обединява всички регистри и да отговаря за електронното управление. „Важно е да се реши въпросът с разплащането на услугите, когато се ползва електронното управление, както и въпросът с идентификационния метод, с който ще се влиза в портала на електронното управление”, каза министърът.

Електронното управление в документа се разглежда като обхващащо четири основни направления за комуникация и услуги:

– „администрация-граждани” – включва съвременни интернет и интранет WEB базирани решения, съчетани с традиционните средства за осигуряване на широк достъп, които да водят до качествени промени в условията за комуникиране и предоставяне на услуги за гражданите;

– „администрация-бизнес” – включва съвременни решения, които оптимизират процесите и деловите отношения между администрацията и различните икономически субекти;

– „администрация-администрация” – включва развитие на информационните технологии в национален и междудържавен аспект с оглед на ефективно взаимодействие между различните административни структури;

– вътрешноведомствена ефективност и ефикасност – включва организиране и оптимизиране на бизнес процесите, на отношенията „администрация-служители” и на комуникацията в отделните административни структури.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *