post

До 10 дни трябва да ни бъде представена ревизирана работна програма за строителството на отсечката Пазарджик – Стамболийски. Това каза служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова по време на инспекция на обекта. По думите й, е възможно прекратяване на договора с изпълнителя ако той не покаже, че има ресурс да приключи строителството в срок.

По Позиция 2 от проекта за модернизация на жп линията Септември – Пловдив и към този момент има едва 6% физическо изпълнение, а натрупаното закъснение е 4 месеца. „С тези темпове не виждам как ще бъде спазен срока за завършване – май 2015 г.“, констатира министър Ангелкова. Стойността на договора за строителство е над 54 млн. лв. без ДДС (с вкл. 10% непредвидени разходи).

По Позиция 1, която обхваща трасето Септември – Пазарджик изпълнението е достигнато около 20% физическо изпълнение, а стойността на договора на изпълнителя е над 62 млн. лв. без ДДС (с вкл. 10% непредвидени разходи). „Искам да видя мобилизация и в началото на септември ще организирам среща, за да видя какъв напредък сте постигнали“, каза министър Ангелкова на представителите на изпълнителите. По думите й, няма да бъде допуснато оскъпяване на обектите, защото всички рискове трябва да са сметнати от изпълнителя още при подаване на офертата.

Строителните дейности по Позиция 3 Стамболийски – Пловдив надхвърлят 27%, като стойността на договора на изпълнителя е малко над 56 млн. лв. без ДДС (с вкл. 10% непредвидени разходи). Вече има 9 км положен нов железен път.

Работата по проекта за модернизация на жп линията Септември – Пловдив трябва да приключи през 2015 г., в края на която изтича и крайният срок за допустимост на разходите по ОП „Транспорт“. Това превръща обекта в рисков от гледна точка на времето за изпълнение. По тази причина инспекцията на трасето бе включено в програмата на министър Николина Ангелкова още в първите дни след като пое поста. Ускоряването на работата по инфраструктурните обекти е основен приоритет за МТИТС, защото това ще осигури 100% усвояемост на средствата по ОПТ и няма да се допусне загуба на средства.

По-късно през деня ще бъде направен преглед и на приемните сгради по трасето Пловдив – Димитровград, част от които бяха модернизирани в рамките на предприсъединителната програма ИСПА.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *