post

Подготвя се резервен вариант за реализацията на тунелния проект на АМ “Струма” при Кресна. Идеята е да се придържа максимално близо до трасето на съществуващия път в дефилето на Кресна, така че да се избегне заемането на значителни нови площи, съобщиха от Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“, цитирани от econ.bg и “Монитор”.

Резервният вариант се разработва с оглед минимизиране на рисковете за магистрала „Струма” като цяло, в случай че възникне проблем с реализацията на тунела.

От компанията информират, че поради изключително трудния терен, икономичност и минимално засягане на околните пространства може да се търси чрез известно понижаване на проектната скорост и ширина на трасето, позволяващо движение със 100 км/ч. Това означава, че магистралата може да бъде заменена с 4-лентов скоростен път.

От компанията прогнозират, че евентуалното прокопаване на тунел през Кресна се очаква да продължи около 7 години. Ако в крайна сметка бъде приет друг вариант за преминаване на Кресненското дефиле, това би довело до допълнително проектиране с продължителност около година и половина, смятат от НКСИП. От друга страна, може да се очаква и по-кратък срок за реализация на строителството от 3 години.

Въпреки идеите за алтернативно трасе работата по тунела при Кресна продължава, като се очаква идейният проект за него да е готов до края на 2014 г. Той остава основният за реализация на автомагистралата през Кресненското дефиле, защото е приет през 2008 г. с решението по ОВОС за цялата автомагистрала „Струма” като единствено допустим от екологична гледна точка.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *