post

Пето Авеню в Ню Йорк се завърна като най-скъпата търговска улица в света, показва проучване на Cushman & Wakefield, представено от стратегическият им партньор у нас Forton. Наем на улицата за кв. търговска площ в Голямата ябълка е рекордните $3 170 (€2 485) на кв.м на месец. На второ място в класацията на Cushman & Wakefield е районът „Коузуей Бей” в Хонконг с месечен наем от $2 477 на кв.м. на месец – с 6,8% по-ниско от предходната година. За поредна година трета позиция заема Париж с ул. „Шанз-Елизе”във френската столица

Като цяло наемите на основни търговски улици  в света са нараснали с 2.4 % през последната година (3.2% предходната).

Условията в Европа, Близкия Изток и Африка се подобряват и стабилизират след период на спад в нивата на наемите. Все пак растежът от 1,3 % в този регион е теглен назад от значителния спад в Близкия Изток.

„Cushman & Wakefield“, казва Джъстин Тейлър, директор „Търговски площи“ в Cushman & Wakefield за региона на Европа, Близкия Изток и Африка. Противно на резките спадове в държави като Португалия, Ирландия, Испания и Гърция през последните години, през последните 12 месеца (до септември) те отчетоха силен ръст, посочва той. Междувременно добре развитите водещи пазари като Великобритания, Франция и Германия продължават да се радват на силна активност сред наемателите, особено що се отнася до първокласни търговски площи. Всъщност, търсенето на луксозни търговски площи в градове като Париж и Лондон , в съчетание с ограниченото предлагане, продължава да поражда натиск за повишаване на наемите на най-добрите места.

Според Cushman & Wakefield водеща тенденция сред основните търговски марки е да експериментират с дизайн, оформление, съдържание и вид услуги, с цел преосмисляне на концепцията на водещите им магазини, което се очаква да остане ключов фактор за растежа и през следващата година.

„Въпреки все още несигурната икономическа ситуация в някои части на света, особено в Азиатско-Тихоокеанския регион и в Еврозоната, активността на пазара се очаква да нарасне през следващата година. Първокласните търговки площи и локации за пазаруване ще останат сред водещи за търговците заради желанието им да поддържат присъствието си и да подсилят имиджа си, но предлагането, както и досега, ще остане ограничено“, казва Мартин Махмути, старши инвестиционен анализатор в Cushman & Wakefield.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *