Държавата понижава с 30% административната тежест за бизнеса до 2017 г.

С 30% ще бъде понижена административната тежест на фирмите, реши Министерският съет на вчерашното си заседание. Според приетият трети План за действие за намаляване на административната тежест за бизнеса  фирмите ще пестят по 144,5 млн. лв. годишно, ако мерките бъдат изпълнени.

Мерките в третия план за действие са 130. Те са разпределени в следните групи: намаляване на срока на услугите, опростяване на процедурите и отпадане на изискуеми документи, подаване на документи по електронен път, обмен на информация между институциите по служебен път, разработване на инструкции и образци, на документи и публикуването им на интернет страниците на съответните институции.

В периода 2012-2014 г. Министерството на икономиката разработи и изпълни проект „Усъвършенстване на националната политика за намаляване на административната тежест“ с финансовата подкрепа на ОП „Административен капацитет“. В рамките на проекта бе измерена административната тежест на 16 закона, избрани след писмена консултация с бизнеса, заедно с идентифицираните 130 подзаконови акта и 129 свързани акта от европейското законодателство, сред които са законите за акцизите и данъчните складове, за техническите изисквания към продуктите, за подпомагане на земеделските производители, за автомобилните превози, за лекарствените продукти в хуманната медицина, за насърчаване на заетостта, за статистиката и др. Административната тежест за бизнеса, създавана от измерените 16 закона, възлиза на 385 млн. лева, в това число 270 млн. лева (70,1%), свързана с транспонирани европейски изисквания.

Основната част от намалението на административната тежест се дължи на направените предложения за Закона за акцизите и данъчните складове, Закона за подпомагане на земеделските производители, Закона за автомобилните превози и Закона за статистиката. Най-много са планираните мерки в ресора на МТИТС (51), МФ (20) и МТСП (19). Най-голям ефект по отношение на намаляването на административната тежест имат мерките, свързани с обмена на информация между институциите и НАП и Агенцията по вписванията, както и тези, за които отговарят МФ и МЗХ, тъй като се отнасят за задължения с висока честота на изпълнение от голям брой фирми.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *