post

Министерството на туризма е разработило осем маршрута, които обхващат територията на цялата страна и представят основните забележителности на районите, а културно-историческият туризъм е фокус в стратегията за реклама на България. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по време на на дискусия “Чудесата на България”, организирана от в. “Стандарт”. В дискусията участва и министърът на културата Вежди Рашидов.

По думите на Ангелкова, тази реклама ще продължи и през 2016 г., тъй като културата и историята ни правят познаваеми пред света. Освен това дълго чаканият регистър на на туристическите атракции в България вече е готов. Чрез него всеки ще може онлайн да си избере туристическа дестинация. В регистъра са включени около 4000 туристически атракции в страната, като има възможност съдържанието му да бъде допълвано.

Ангелкова каза още, че министерството работи и за насърчаването на българските туристи да летуват в страната ни. Подготвени са кампании, които да насочат вниманието и към по-малко познати обекти. Тя добави, че ще бъдат подготвени съвместни маршрути със съседни държави и за привличането на чуждестранни туристи, предаде БТА.

Според министъра на културата Вежди Рашидов, докато не се изградят културно-исторически маршрути, приходите от посещенията на обектите и музеите няма да бъдат високи.

„България страда от лош музеен мениджмънт, тъй като няма подготвени кадри”, отбеляза Рашидов. Той съобщи, че има идея за партньорство между министерствата на културата, на туризма и на образованието, според която учениците да посещават музеите като част от учебната програма.

Дискусията даде началото на кампанията за избор на новите чудеса на България, която ще продължи шест месеца. Сред участниците в него бяха представители на местните власти, на туристическия бизнес, археолози и историци.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *