post

Работи се много активно по цялото трасе на Северната тангента. Голяма част от мостовете и част от локалните платна са в напреднала фаза, а някой са напълно завършени. Това каза пред журналисти Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие и благоустройството, цитирана от Агенция „Фокус”.

“Видяхме, че голяма част от съоръженията – мостовете, които имаме, за да можем да има включване от много места по трасето, са в доста напреднала фаза, а някои от тях даже са почти завършени”, посочи министър Павлова.

“Вчера вече пуснахме изцяло движението по шосето, което беше временно преустановено до изграждането на съоръжението, така че там имаме добър напредък.

Павлова е препоръчала на строителите да се ускори работата по останалата част на самата тангента, която е с шест платна. “Това е един много сериозен участък, които трябва да се изгради и максимално да се използва доброто време, което имаме в момента”, добави министърът.

“Започна се с един археологически обект, но се разраснаха и след предварителните проучвания вече имаме 3 археологически обекта, от които вече има археологически находки, които ще бъдат дарени, както винаги правим с такъв тип обекти и ще могат да бъдат експонирани”, каза още Павлова.

„Няма как обектът да е завършен изцяло на 100%, но целта е да имаме максимално най-тежките, най-сложните и най-скъпите съоръжения завършени”, каза още тя, след като посети Музея за история на София ден преди откриването на постоянната експозиция.

Строителството на Северната скоростна тангента на София започна през февруари. Срокът за завършването на обекта изтича в края на 2015 г. Изпълнител е консорциумът „ХПВС-ССТ“, в който влизат „Хидрострой“, „Пътни строежи Велико Търново“, „Пътинженерингстрой“, „Пътстрой Бургас“ и „Водстрой“.

 

Проектирането и строителството на пътя струва 180 млн. лева. Отделно малко над 880 хил. лева струва надзорът на обекта.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *