post

Министерство на туризма акцентира развитието на културно-историческия туризъм за превръщането на България в целогодишна туристическа дестинация. Това каза в интервю за Агенция „Фокус” министърът на туризма Николина Ангелкова по повод 27-ми септември – Световен ден на туризма.

„Всички констатират огромния потенциал, който има за развитието на туризма. Аз се радвам, че с общите усилия на частния сектор, на местните власти, ние можем да го развием. Всъщност страната ни може да популяризира и да е равноправен конкурент, както с морски, така и със зимен продукт. Ние акцентираме и културно-историческия туризъм, балнео, спа и голф туризма, за да може да превърнем страната в целогодишна туристическа дестинация. Да не забравяме виното и гурмето. Имаме уникални възможности и с тази изложба, която организираме, можем да ги представим на всички”, посочи министър Ангелкова.

По думите й далечните пазари като Китай, Япония и Индонезия са бъдещето пред туризма в България. „Предизвикателствата са много и те основно са свързани с наболели проблеми от години. От една страна те са свързани с рекламата, а от друга страна със самия туристически продукт. Това, което на мен ми направи огромно впечатление, още преди да встъпя в качеството си на министър на туризма, бе липсата на фокусирана реклама. Именно това е едно от основните предизвикателства, които искаме да променим в това направление. Ние имаме възможности навсякъде. Въпросът е, че когато ние не се фокусираме върху пазарите, които са ни най-печеливши, трудно можем да рекламираме качествено нашата страна”, коментира министър Ангелкова.

Тя каза още, че целевите пазари – това са нашите съседи страни. „Това е един от основните ни фокуси. Следващият фокус са разбира се европейските пазари – Германия, Русия, Англия, скандинавските страни, Израел, така че да можем наистина да използваме нашата близост помежду си. Имаме транспортна свързаност, която е основна, за да могат хората да пътуват. Да не забравяме и перспективните пазари – те са по-встрани от вниманието ни, но ние работим успоредно и за тях. Аз лично вярвам, че далечните перспективни пазари са бъдещето. Това показват и изследванията на Световната организация по туризъм. Хубаво е ние сега да поставим основите за развитието на тези пазари – Китай, Япония, Индонезия, Близкия изток, за да може след време да берем по-добри плодове от тях”, каза още министърът на туризма Николина Ангелкова.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *