post

24 часа в денонощието и 365 дни в годината ще се брои трафикът по автомагистралите и пътищата от I клас, част от ТЕН-Т мрежите. Това става възможно след като със средства от Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г. завърши изграждането на системата за автоматизирано събиране и анализ на данни за пътния трафик.

Монтирани са 100 броя преброителни пункта. Със средства от ЕС Агенция „Пътна инфраструктура“ завършва поредния иновативен проект, тъй като досега информацията за интензивността на трафика е получавана и обработвана изцяло ръчно, подчерта Николина Чапанова, директор на дирекция в АПИ. Броячи са инсталирани на автомагистралите „Тракия“, „Хемус“, „Люлин“, „Марица“ и „Струма“, както и на първокласни пътища от републиканската пътна мрежа.

Тестовото преброяване показва, че началото на АМ „Тракия“ – при изхода на София, е най-натовареният участък от републиканската пътна мрежи. Средно на денонощие през него преминават между 35 000-47 000 моторни превозни средства, съобщи ръководителят на проекта Петър Иванчев. В края на работната седмица и при събирането на няколко почивни дни интензивността достига около 48 000-50 000 МПС за 24 часа. След разклона за Нови Хан, Равно поле, Елин Пелин и Лозен натоварването намалява с 10 000-15 000 превозни средства и достига между 20 000-25 000 МПС, а в пикови дни до 35 000 МПС.

Средно на денонощие по АМ „Люлин“ са регистрирани между 14 000 и 15 000 автомобила, а в софийския участък от АМ „Хемус“ в пикови дни трафикът е около 28 000-30 000 МПС в денонощие. В останалото време интензивността е 26 000-27 000 МПС за 24 часа.

След пускането на лот 2 Дупница – Благоевград от АМ „Струма“ трафикът по път I-1 (E-79), в участъка преди Дупница намалява с около 5000 МПС на ден. Преди завършването на участъка по първокласния път натовареността средно на денонощие е била 15 000-23 000 превозни средства.

Системата за автоматизирано събиране и анализ на данни за пътния трафик ще замени съществуващата досега ръчна система. Технологията, по която се осъществява броенето на трафика, е комбинация от камери, които разпознават преминаващите моторни превозни средства и по софтуерен път определят направлението на движение. Чрез индуктивни рамки, разположени в пътната настилка, се извършва класификация на видовете превозни средства – леки автомобили, камиони, автобуси и т. н. Системата може да проследява генерирането на пътния трафик чрез неговия произход, предназначение, направление и време за преминаване. Чрез измерването на трафика по пътната мрежа се доказва целесъобразността на извършените строително-монтажни дейности и устойчивостта на проектите във времето.

Инсталирани са и 3 системи за автоматизирано наблюдение на метеорологичните условия. Те ще отчитат температурата и влажността на въздуха, скоростта и посоката на вятъра, тип и количество на валежите, температура и влажност на пътната настилка и т. н. Трите станции са в областите Монтана (път Е-79 – при с. Долна Вереница), Благоевград (района на Кресна) и Бургас (път І-6).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *