post

Столична община се кани да закрие пет от трамвайните линии в града. Това твърди общинският съветник Войслав Тодоров от ПП “Нормална държава”, съобщава inews.bg. В писмо до медиите той алармира, че на страницата на столичното Направление “Архитектура и градоустройство” е публикувано изменение на Общия устройствен план (https://www.sofiaagk.com/Pages/Render/952), което предвижда премахването на трамвайното движение на ключови трамвайни линии в София сред които:

– премахване на линията на трамвай №6 по бул Скобелев, бул. Черни връх и бул. Арсеналски – премахване линията по ул. Граф Игнатиев и преместването ѝ по ул. Гурко – премахване на линията по бул. Александър Стамболийски – премахване на линията по бул. Царица Йоана в Люлин – премахване на линията между надлез Надежда и Илиянци

“Ако се реализират тези промени, това ще доведе до на практика премахването на така действащите трамваи с номера 8, 10, 11 и 12 в София. А трамвай №6 няма да се възстанови въпреки ангажимента за това на кмета на София от 2016 г.”, пише Тодоров. Общинският съветник допълва, че още при затварянето на трамвай №6 през миналата година от Коалиция Сердика са внесли доклад, с който са поискали възстановяването на трамвая и отмяна на решението на СОС, с което се предвижда премахването му. И до този момент този доклад все още не е гледан в комисиите на общинския съвет. “Закриването на общо 5 от 14 линии би осакатило трамвайния транспорт в София, който е най-екологичният и бърз наземен градски транспорт”, смята Тодоров.

“Тези промени ме провокираха да отправя питане към кмета на София за причините за тези промени и да отправя конкретни предложения за подобряване на градската мобилност. Ако се увеличи средната скорост на придвижване на трамваите, много от които и в момента се движат в автономни трасета, ще се намали времето за придвижване и ще се намали чакането по спирки, без да се налага увеличаване на броя на превозните средства или на работното време на служителите”, казва общинският съветник.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *