post

По проекти за близо 380 млн. лв. се работи във Варна, съобщиха от МРРБ. Сред тях са средствата по Оперативна програма „Региони в растеж“ в размер на 85 млн. лв. с пряк бенефициент община Варна; проекти  с финансиране от националния бюджет за още 85 млн. лв.; пътни обекти за над 27 млн. лв. на Агенция „Пътна инфраструктура“; проекти за професионални гимназии, спортното училище във Варна; още около 50 млн. лв. по ОПРР към конкретни бенефициенти; над 110 млн. лв. за водния цикъл на областния център; реконструкцията на главния водопровод в квартал „Аспарухово“, модернизиране на пречиствателната станция в Златни пясъци и други обекти.

Това съобщи в морския град министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. В града той инспектира ремонта на бул. „Приморски“ в района на Летния театър и провери напредъка на финансираните по Оперативна програма „Региони в растеж“ ремонти на ул. „Мара Тасева“ и бул. „Първи май“ в кв. „Аспарухово“. Във Варна Нанков направи оглед и на изграждането на втория етап от водопровода за кв. „Аспарухово“ и се запозна със строежа на бул. „Левски“.

„От понеделник започва запълването на дупките по Аспаруховия мост, което трябва да завърши до 10 дни“, заяви министърът и обясни, че от средата на април, веднага след приключването на работата по бул.”Приморски” и отварянето му, ще се ремонтира и съоръжение 6 на моста, като ще се направи временна организация на движението, без да се затваря целия мост, а определени участъци поетапно и ще се работи във вечерните часове, за да не се създават затруднения за преминаване на хората. „Ремонтът трябва да приключи до началото на активния летен сезон“, посочи той. Нанков беше категоричен, че до 15 август трябва да завърши и ремонтът на бул. „Васил Левски“. В изграждането на новия булевард се инвестират 70,5 млн. лв. от държавния бюджет. Регионалният министър днес инспектира строителните работи по трасето, което се изгражда в отсечката от ул. „Подвис“ до ул. „Девня“. До момента са поставени около 900 броя пилоти, изградени са 1730 м водопроводи и 2025 м битова и дъждовна канализация .

Във Варна в момента се изпълняват ремонтни дейности, по програмата за текущ  ремонт и поддържане на АПИ и на моста „Звездица“ на АМ „Черно море“.  До края на месеца трябва да е готов проектът на детелината на „Игнатиево“, чрез която ще се изнесе трафикът за курортите на север от Варна.Ще бъдат довършени и ремонтите на пътя Добрич – Албена и Аксаково – Албена.

От бюджетната програма на министерството се финансира подмяната на съществуващия водопровод в квартал „Аспарухово“. „През миналата година имахме споразумение за 1,1 млн. лв., остават още 2 млн. лв.“, коментира Нанков. По думите му ремонтът се очаква да приключи до първи май. „Очакваме да няма повече воден режим за хората в Аспарухово“, подчерта Нанков и обобщи, че целевите средства от държавата за водопроводи във Варна възлизат на близо 8 млн. лв.

С началото на строителния сезон ще стартират и нови ремонти на тунели и мостови съоръжения по автомагистрала „Хемус“, обясни регионалният министър и подчерта, че те ще се извършват по графици, така че от началото на активния туристически сезон – 15 юни, да няма тапи и задръствания по аутобана. Ако има ремонти, ще бъдат по долното стоене на мостовите съоръжения, за да не пречат и да не затрудняват трафика.

„Общо 77 км през тази и следващата година ще се изграждат от автомагистрала „Хемус“, заяви още министърът. Тази година стартира реалното строителство на 25 километра от аутобана, готово е строителното разрешение за западния участък на АМ „Хемус“ – малко повече от 9 километра от Ябланица до разклона за Тетевен при п.в.Боаза. До два месеца трябва да е изготвено строителното разрешение и за 16,5 км от Белокопитово до п.в. Бухово. Отделно ще стартира тръжната процедура и за 52 км до разклона за Плевен и Ловеч с път ІІ-35.

Във Варна регионалният министър коментира още, че тол системата може да стартира още в началото на следващата година. В момента се разработва софтуер, който ще бъде предоставен на бъдещия орган, който ще управлява системата, обясни Нанков. Той се ангажира до две седмици да се вземе решение дали това ще бъде отделна държавна компания  или ще бъде част от структурата на АПИ. Очаква се тя да генерира приход на годишна база почти два пъти и половина повече от наличния към момента.

Сега, на дневна база, според най-минималните приходи, които очакваме, без тол системата държавата губи около милион и половина лева, посочи Николай Нанков. В момента се работи по тарифирането и категоризирането на тежкотоварните автомобили, стана ясно от думите на министъра. Ще има пътища с по-висока такса за преминаване, като автомагистралите, а участъците първи клас ще бъдат с по-ниска тарифа. Няма да бъде тарифирано преминаването през цялата страна, а обективният подход е да се тарифират само онези пътища, които са в добро експлоатационно състояние, заключи Нанков.

За новото териториално делене на страната министърът коментира, че според него най-добрият вариант е да бъдат обособени 4 района. Той посочи, че ако бъде прието да има Черноморски район, в него биха могли да влязат 7 области, а центърът да е във Варна.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *