post

Министерството на туризма ще окаже пълно съдействие на клиентите на туроператора „Астрал Холидейз“, който обяви прекратяване на дейността и започване на процедура по несъстоятелност. Това заяви на брифинг министърът на туризма Николина Ангелкова. Преди това тя проведе спешна среща с Христо Гълбачев, изпълнителен директор на „Астрал Холидейз“ и Николай Генчев, изпълнителен директор на застрахователна компания „Уника“ АД. Туроператорът има валидна застраховка „Отговорност на туроператора“, а лимитът на полицата е 700 хил. лв. По първоначални оценки претенциите ще са за по-малко от половината от застраховката.

Министър Ангелкова поясни, че всички изисквания по Закона за туризма са спазени от страна на туроператора, а застрахователната компания е поела ангажимент да изплати изцяло претенциите на туристите. Ние като министерство ще съдействаме според компетенциите ни, така че да няма ощетени клиенти, подчерта тя. При въпроси от страна на потребителите на „Астрал Холидейз“, нашите експерти са на линия и са готови да предоставят всякаква информация, увери министърът. Тя допълни, че е създадена организация за максимално бързо придвижване на преписките, за да може всеки един клиент да прецени дали да реализира своята почивка, или да му се възстановят средствата.

Относно туристите на британския туроператор “Томас Кук”, които бяха на почивка в България, министър Ангелкова разясни, че всички вече са по домовете си. Няма посетители, които да са по Българското Черноморие. Продължаваме да следим ситуацията, категорична бе министърът. И допълни, че утре и предстоят срещи в Германия с туроператорите, които оперират на немския пазар и водят туристи в България, за да се планира сезон 2020 година. Динамиката на пазара е голяма и за нас е много важно да работим за следващия сезон, каза министър Ангелкова. Тя отново препоръча на туристите преди да предприемат пътуване да проверят в Националния туристически регистър дали туроператорът има валидна застраховка „Отговорност на туроператора“.

Христо Гълбачев, изпълнителен директор „Астрал Холидейз“ каза, че дружеството е изпълнило финансовите си ангажименти към своите клиенти. Платили сме всички чартъри, полети и хотели, бе категоричен той. Всички служители на компанията работят и ще оказват помощ на всеки нуждаещ се. Гълбачев добави, че 51 клиента на туроператора в момента са в чужбина, но ще могат да продължат почивките си. А на тези, които им предстоят екскурзии в следващите дни ще могат да избират дали да осъществят пътувания си, или застрахователната компания да им възстанови вече платените суми.

Главмият изпълнителен директор на ЗК „Уника“ Николай Генчев също увери, че документите на клиентите на „Астрал Холидейз“ ще бъдат придвижвани максимално бързо, за да не се получава забавяне, като максималният законов срок е 15 дни.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *