post

Новото проучване на Colliers International, което разглежда сегмент Забавление в търговски центрове в 13 държави в ЦИЕ[1] показва, че предпочитанията на потребителите са основно към кина и фитнес клубове, но има и други концепции, които привличат вниманието им.

Основни изводи от проучването:

Динамичен ръст на индустрията, предлагаща забавления

Тази индустрия се развива особено динамично през последните няколко години. Собствениците на търговски центрове все повече осъзнават, че наличието на креативни и атрактивни забавления е задължително, независимо от географската локация.

Мултиплекс кината и фитнес клубовете доминират в сегмент Забавление на търговските центрове

Данните показват, че в търговските центрове в държавите, включени в проучването на Colliers,има 452 кина и мултиплекси, като най-много са те в Полша (над 125). В повечето страни в региона доминират вериги, които са собственост на местни оператори. Такъв е полският Helios, който притежава най-големия брой мултиплекс кина в Полша.

Кевин Търпин, Регионален директор проучвания, Colliers CEE, казва: „В много държави, например Чехия, Беларус, Унгария, България, Хърватска, Румъния функционират местни кино оператори, които са неизменна част от културата и традициите на региона. Дейността на някои от тях дори се подкрепя на държавно ниво.“

Уникалните концепции се справят успешно

В някои от държавите има търговски центрове с уникални концепции, които не съществуват почти никъде другаде, като например:

  • – Полша – танцово училище
    – Чехия – уелнес център
    – Словакия, Латвия, Беларус, България – казино

Доминика Йедрак от Colliers, споделя: „В Полша едни от успешно развиващите се концепции в търговските центрове са     ескейп стаи и лабиринти. Най-много наематели от този тип има в Украйна – 121.“

Кой обича да се забавлява най-много?

От потребителите в ЦИЕ, чехите инвестират най-много в забавление и културни занимания – средно 38.23 евро на месец, следвани от латвийците (35.6 евро), словаците (22.46 евро) и поляците (17.89 евро).

Най-малко търговци от разглеждания сегмент, на базата на брой жители на наемател в търговски център, има в:

  • – Беларус – кина / мултиплекси
    – Албания – фитнес клубове
    – Чехия – детски центрове

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *