Схемата за велосипедния транспорт в София ще бъде готова до 2 месеца. За изготвянето й е съставена работна група към Общинския съвет, която работи съвместно с неправителствени организации. Най-важната задача е да се осигури обвързаност на между отделните велоалеи, за да се намали автомобилния трафик, каза главният архитект Здравко Здравков пред Дневник. Според него няма как успоредно на всеки булевард да има обособено велотрасе.
“Например не е нужно изграждането на велотрасе по бул. “Черни връх”, когато може да се направи по протежението на река Драгалевска, която да бъде продължена до Околовръстния път и да стига до Витоша. Велотрасе може да започва от квартал “Слатина”, да минава през зала “Арена Армеец”, да пресича “Царигрдско шосе”, квартал “Изгрев” гара “Пионер” и да стига до Симеоновско шосе”, предлага главният архитект.
Той допълва, че заедно със зам.-кмета по транспорт Евгени Крусев правят проучване дали има възможност за велоалея по бул. “Владимир Вазов”, но в момента се търси алтернатвно решение за създаване на условия за велосипеден транспорт по “Ботевградско шосе”.
Да отидат в Бургас и да видят как се прави. Град мечта.
Накрая това беше изпълнено едва през 2017 г.